In premiera in Romania, saptamana trecuta, pe scena Teatrului National,dupa un deceniu de dezvoltarespectaculoasa, dar si tumultoasa, media romaneasca a avut puterea si profesionalismul sa priveasca spre sine.
Cu ocazia ARBOmedia Annual (re)Source, triunghiul complet al media format din editorial, publicitate si vanzarea de publicitate reprezentat de CJI (Centrul pentru Jurnalism Independent), IAA (International Advertising Association) si ARBOmedia a deschis dezbaterea asupra deceniului care a trecut si asupra celui care va veni.
Discutiile au concluzionat ca piata media s-a transformat mult in ultimii ani si o data cu ea si promovarea produselor de specialitate. Pe scurt, tombolele nu mai atrag cititori sau audienta, brandul conteaza mai mult decat echipa, dar numai atunci cand aceasta reuseste sa-i pastreze credibilitatea, iar marketingul este singurul responsabil de "vanzarea creatiei".
Discutiile au reusit sa atraga profesionisti din toate grupurile de presa importante si sa ajute in acest fel la o intalnire a tuturor jucatorilor importanti din ultimul deceniu. Andreea Esca, Lucian Mandruta, Serban Huidu sunt doar cativa din cei care produc media si i-au infruntat in cadrul evenimentului pe cei care tranzactioneaza media: Maria Tudor, Bogdan Enoiu, Zoltan Szigeti sau Mihail Vartosu.
Cristalizarea pietei de media a adus cu sine si dilemele inerente. Cine e mai important intr-un proiect media, brandul sau echipa care l-a construit?
In opinia Anetei Bogdan, Managing Partner Brandient, lucrurile sunt separate de specificul fiecarui vehicul media. Daca in audiovizual, vedeta impreuna cu echipa sa poate transcede suportul media catre public, in print lucrurile se inverseaza. Brandul din print se ridica peste echipa sa si doar exceptiile isi pot permite sa ignore regulile. Dar pentru cat timp?
Aneta Bogdan a ajutat la definirea feno