Procurorii vasluieni si-au luat in sfarsit inima in dinti si i-au retinut pe preotul Daniel Corogeanu si cele patru calugarite complice la schingiuirea tinerei Irina Cornici. Justitia va stabili probabil vinovatiile in acest caz.
Mai greu vom vedea un proces de clarificare a responsabilitatilor in cadrul Bisericii Ortodoxe, unde se incearca deja escamotarea responsabilitatilor Episcopiei Husilor in hirotonirea lui Corogeanu si tolerarea situatiei de la manastirea din Tanacu.
Ramane in afara institutiilor chestiunea sprijinului popular incontestabil de care se bucura inca falsul duhovnic. Recrudescenta misticismului primitiv, goana dupa „facatorii de minuni", dupa „vindecatori" miraculosi nu este nici pe departe un fenomen izolat sau specific mediului rural. Granita dintre credinta religioasa si superstitia pagana a devenit extrem de greu de trasat in ultima vreme.
Biserica poarta, desigur, partea ei de vina pentru ca nu a pus niciodata lucrurile la punct din punct de vedere doctrinar, preferand sa profite de pe urma fervorii religioase reaprinse dupa 1989.
Ea nu este insa singura responsabila: ca intotdeauna in acest secol al comunicarii si comunicatiilor, mass-media au avut de jucat un rol in promovarea obscurantismului, fanatismului ieftin si chiar a vrajitoriei.
In goana dupa senzational si dupa rating, s-a filmat si se filmeaza cele mai fantasmagorice povesti: icoane care plang, imagini care apar misterios pe un geam uitat de vreme, vindecari miraculoase, previziuni astrologice asupra rezultatelor alegerilor, vraji care rezolva problemele personale.
Chiar daca pentru unele „aparitii" existau clare explicatii stiintifice, nimeni nu le-a mentionat pentru ca ar fi stricat scenariul emisiunii. Ziaristi si editori fara scrupule au considerat ca superstitia se vinde mai bine decat ratiunea.
Set