- Social - nr. 123 / 24 Iunie, 2005 O bataie de cap, de parca ar mai fi lipsit neaparat si asta, este problema abandonului scolar al elevilor, care mai nou ridica multe semne de intrebare. Pana cand dascali si psihologi, deopotriva, vor afla raspunsuri competente, dar si modalitati de rezolvare, sa ne amintim ca nu avem de-a face cu un fenomen nou, dar nici de traditie. De traditie a fost mai degraba rezolvarea unui astfel de fenomen, exclusiv de catre tutorele legal. Simplu, eficient, prin utilizarea unui obiect "sfant" vestimentar de marochinarie. Perimata metoda devine ineficienta si prin faptul ca tot mai frecvent parintele face front comun cu elevul, cu dorinta sa de a abandona scoala. In conjunctura creata, se supraliciteaza dificultatea dascalilor de reabilitare a cazurilor. Se cauta tot mai adesea, probabil in scop preventiv, de a face perioada de scolarizare cat mai placuta. In acest sens, sunt organizate manifestari, activitati extrascolare, se imbina utilul cu placutul. Excursiile organizate in timpul anului scolar este una dintre ele, fie cu clasa, fie cu scoala. De regula, sunt excursii tematice, alteori doar de recreere. Sunt vizate obiectivele turistice din localitati, manifestari social-culturale, sportive s.a. Util ar fi ca elevii din ultimul an de gimnaziu sau de liceu sa aiba parte de un program obligatoriu de vizite la licee, scoli profesionale, respectiv facultati. In acelasi timp, obiectivele vizitate, cele de invatamant sa fie capacitatea de primire, apoi de prezentare a ceea ce inseamna unitatea scolara in pregatirea lor. Un elev de gimnaziu vede pe viu liceul, discuta deopotriva cu dascali si elevi, isi apreciaza capacitatile, dorintele si in primul rand el va dori sa-si perfecteze studiile. Un elev din ultimul an de liceu, intrat in atmosfera studenteasca, chiar si pentru cateva ore, prin schimbul de opinii, va alege mai usor, va dori mai m