Pentru prima oara in istorie, in fruntea companiei nu se afla un manager japonez. Corporatia se va retrage sau va inchide unele linii de afaceri si se va concentra pe televizoare, recordere si telefoane cu capabilitati de "walkman"
Moment dificil pentru japonezii de la Sony: compania trebuie sa puna capat unei serii de pierderi in lant, imputabile fostului management, care nu a fost capabil sa prevada cat de competitiva va deveni industria. Acum, noua echipa executiva trebuie sa decida, pana in septembrie, ce afaceri vor fi dezvoltate si care vor fi trecute in planul doi sau chiar eliminate. Fostul lider al pietei gadgeturilor electronice se afla deja in al treilea an de restructurari.
Compania Sony va dezvalui in luna septembrie o noua strategie de realocare a resurselor, a declarat directorul executiv al grupului, Howard Stringer, care a sugerat ca diviziile cu probleme isi vor restrange activitatea, transmite Reuters. Stringer si noul presedinte al grupului, Ryoji Chubachi, au dificila sarcina de a revigora divizia Sony de aparatura electronica, care s-a confruntat cu pierderi in ultimii doi ani financiari, in contextul intensificarii concurentei pe segmentul preturilor.
Nu putem lupta pe toate fronturile
"Nu ne putem lupta pe toate fronturile. Trebuie sa facem niste alegeri, iata de ce in aceasta vara vom decide care vor fi prioritatile companiei", a declarat Stringer dupa Adunarea Generala anuala a Actionarilor, organizata la Tokyo.
Grupul se afla in cel de-al treilea an de restructurari, care au avut drept obiectiv diminuarea cu 330 de miliarde de yeni (3 miliarde de dolari) a costurilor fixe, in special prin eliminarea catorva mii de locuri de munca la divizia producatoare de aparatura electronica. Majoritatea analistilor considera insa ca Sony va avea nevoie de masuri mai drastice pentru a ramane competitiva,