Timp de patru ani, Miron Mitrea a fost unul dintre putinii ministri ai guvernului Nastase intangibil pentru presa. Cum a reusit sa stea departe de dezvaluirile mass-media, cand anchete care ii aveau drept protagonisti pe Iliescu, Nastase si Hrebenciuc tineau primele pagini ale ziarelor? Simplu. Cumparandu-si linistea in presa centrala pe banii publici.
Contractele de publicitate nu au tinut cont de audienta publicatiilor, ci de prieteniile si simpatiile politice.
„Directorului general i se dicta lista"
O sursa dintr-o companie subordonata Ministerului Transporturilor (MT) a acceptat, sub protectia anonimatului, sa ne dezvaluie modul in care au fost impartiti banii publici catre mass-media.
Persoana, pe care o vom numi „Sursa EVZ", ocupa o pozitie-cheie intr-un departament legat de administrarea publicitatii. Ea ne-a furnizat informatii incendiare despre partea nevazuta a contractelor menite sa-i asigure lui Mitrea o imagine de „baiat bun".
„Cheia" mecanismului era chiar Directia Generala de Relatii cu Mass-Media (DGRMM), care pe vremea lui Miron Mitrea era condusa de Manuela Dumitru, actuala sefa de cabinet a acestuia.
„De la DGRMM veneau, pe cale verbala, liste cu ziarele cu care trebuia sa facem contracte de publicitate si cu valoarea contractelor. S-au ferit mereu sa dea ordine scrise si semnate la asemenea chestiuni", ne-a declarat sursa noastra.
„Directorului general i se dicta lista de la Directia mass-media, iar slujbasii mai marunti trebuiau sa incheie contractele in cel mai scurt timp. (...) DGRMM avea grija sa anunte si ziarele despre portia care li se cuvenea", ne-a marturisit Sursa EVZ.
„Ministerul s-a suparat pe „Evenimentul zilei""
„Contractele de publicitate includeau clauze de confidentialitate, pentru a nu se putea afla exact cine si cit a dat sa