Comisia Europeana a incheiat o investigatie asupra companiei Coca-Cola, dupa ce primul producator de bauturi racoritoare din lume a acceptat sa faca o serie de concesii al caror scop final este imbunatatirea competitiei din industria europeana de profil, transmite Mediafax.
Printre altele, Coca-Cola a convenit sa puna capat aranjamentelor exclusive, precum si sa finalizeze practicile de utilizare a marcilor cele mai cunoscute pentru a vinde produsele mai putin populare. Producatorul a mai convenit sa rezerve pentru firmele rivale 20 la suta din spatiul propriilor vitrine frigorifice, in cazul in care comerciantul dispune de un singur aparat de acest tip.
"Deciziile sunt in favoarea consumatorilor, prin imbunatatirea concurentei de pe piata europeana a bauturilor carbogazoase. Acestia vor putea sa aleaga dintr-o gama mai larga de astfel de produse", a precizat comisarul european pentru Concurenta, Neelie Kroes.
Investigatia a fost inceputa in luna octombrie a anului trecut, de catre comisarul de atunci pe probleme de Concurenta, Mario Monti. "Acum este clar modul de aplicare a reglementarilor europene privind concurenta asupra activitatii noastre", a mentionat presedintele companiei, Neville Isdell. In cazul in care Comisia Europeana va descoperi ca firma a incalcat intelegerea, ar putea sa o sanctioneze cu o amenda de pana la 10 la suta din cifra de afaceri mondiala.
Comisia Europeana a incheiat o investigatie asupra companiei Coca-Cola, dupa ce primul producator de bauturi racoritoare din lume a acceptat sa faca o serie de concesii al caror scop final este imbunatatirea competitiei din industria europeana de profil, transmite Mediafax.
Printre altele, Coca-Cola a convenit sa puna capat aranjamentelor exclusive, precum si sa finalizeze practicile de utilizare a marcilor cele mai cunoscute pentru a vinde produsele mai putin populare. Prod