Un capitol al (sub)culturii recente care, deocamdata, este prea putin cunoscut si explorat e cel al jocurilor. Am fi adaugat "electronice", insa universul ludic din zilele noastre cuprinde inclusiv Un capitol al (sub)culturii recente care, deocamdata, este prea putin cunoscut si explorat e cel al jocurilor. Am fi adaugat "electronice", insa universul ludic din zilele noastre cuprinde inclusiv produse "clasice" cu zaruri si table de carton. Pentru cei "neinitiati" va fi probabil o surpriza faptul ca industria game-design-ului e una dintre cele mai prolifice din lumea occidentala. Japonia si SUA isi disputa aprig suprematia in domeniu, in timp ce tari precum Canada, Anglia si Coreea se straduiesc sa intre in competitie. intre nenumaratele produse oferite un loc aparte il ocupa jocurile inscrise sub genericul "Dungeon and Dragons", sau, mai scurt, "D&D". Fara a insista asupra genezei acestui gen gameristic1 , ne vom limita aici sa spunem doar ca e vorba despre un Role Playing Game (RPG). Cu alte cuvinte, jucatorul e invitat sa intre in pielea unui personaj care este cat mai apropiat de caracterul si aspiratiile individuale, personaj care poate apartine unei anumite rase (umana, elfica, orceasca etc.), poate avea un anumit aliniament moral (bun, rau plus toate variantele intermediare) si, in fine, poate apartine unei anumite clase (cavaler, preot, calugar, magician, vrajitor, spion etc.). Intersectarea acestor - sa le zicem - "categorii" ale personajului genereaza o multitudine nesfarsita de eroi, pozitivi sau negativi, in functie de optiunile gamerului. Cum se desfasoara jocul? Daca e vorba de versiunile sale electronice, jucabile pe monitoarele pc-urilor personale, evident avem de-a face cu scufundarea in ceea ce graficienii 3D numesc "univers de imersiune", unde se deruleaza scenariul propus de game designer. insa versiunea cea mai cautata si cea mai autentica a jocur