A trecut vremea cand despre Romania se vorbea in presa internationala doar prin articole care aveau ca subiect principal copiii handicapati sau infractorii. Romania este acum subiect fierbinte de discutii si mai ales dezbateri in privinta extinderii Uniunii Europene si mai ales a impactului pe care il are, spre surprinderea tuturor, o masina produsa in Romania - Dacia Logan.
Lansata in urma cu sapte ani de Louis Schweitzer, presedintele de atunci al grupului francez Renault, ideea unei masini ieftine a facut ca Romania sa fie nu doar locul unde sunt "cusute" costumele Armani sau tricourile lui Michael Schumacher, ci si locul unde este produs modelul Logan.
Mediul economic dificil din Europa de Vest a demonstrat deja viabilitatea unor solutii de tipul low-cost (cu un pret redus), cel mai bun exemplu fiind asa-numitii operatori aerieni low-cost carrier, care au castigat continuu cota de piata in Europa.
Rezultatele inregistrate de la lansarea oficiala, din luna septembrie a anului trecut si pana acum, a Daciei Logan - 70.000 de masini vandute pe piata romaneasca si la export - demonstreaza ca Schweitzer nu s-a inselat cand a lansat nebunescul pariu privind "masina de 5.000 de euro".
Loganmania
Rand pe rand, publicatii importante din Romania, Ungaria sau alte state din Europa Centrala si de Est au relatat pe larg despre cozile pe care le-au facut la dealerii auto oameni de toate varstele - pensionari, capi de familie cu doi copii prescolari sau chiar tineri, sub 35 de ani, aflati la prima achizitie a unei masini.
De luna aceasta, gluma s-a ingrosat, pe lista publicatiilor care au acordat spatii ample "maniei Logan" intrand nume mari din Europa de Vest. Capital, cea mai cunoscuta publicatie economica franceza, cotidianul Le Figaro sau chiar unele dintre posturile de televiziune din Hexag