Managementul modern a aratat ca nu intotdeauna concurarea celorlalti comercianti de pe piata este cea mai buna solutie. O alianta intre branduri, prin care se urmaresc solutii de tip castig/castig ar putea fi preferabila in locul concurentei clasice. In termeni de marketing, aceasta operatiune se numeste cobranding (uneori se mai folosesc si termenii "brand alliance" sau "brand bundling")
In ultima vreme, constatam pe piata tot mai multe produse cu dubla paternitate, adica "semnate" de doua sau chiar mai multe companii, cum ar fi telefoanele SonyEricsson, care capitalizeaza doua marci puternice si in acelasi timp concurente: Sony si Ericsson. Aliantele sunt insa extrem de variate, in functie de obiectivele urmarite.
Interesanta este combinatia dintre Mercedes si Swatch, din care a luat nastere automobilul "Smart" si care duce simultan cu gandul la calitatea germana si la precizia ceasurilor elvetiene. Si Renault a reusit targetarea fanilor creatiilor Kenzo, producand o editie limitata a automobilului semnat Twingo Kenzo. In domeniul cardurilor bancare, cobrandingul este extrem de des utilizat.
VISA are carduri cobrandate cu mii de banci sau chiar cu organizatii din sport sau aeronautica.
Uneori, companiile nu se limiteaza la cobranding. La multibranding, un exemplu bun il constituie SkyTeam, o alianta de noua linii aeriene la nivel mondial. Avantajele sunt foarte usor de intuit: se pot efectua zboruri combinate, se pot folosi si acumula puncte de fidelitate, se poate utiliza mai bine infrastructura chiar schimband linia aeriana, cu conditia sa ramai in interiorul aliantei.
Avantajele convietuirii
Largirea targetului consumatorilor, cresterea nivelului de recunoastere a ambelor marci, acces rapid la piete noi unde unul dintre branduri este deja consacrat, nu in ultimul rand reducerea costurilor legate de comun