In conferintele din cadrul Festivalului de Comunicare Digitala Internetics 2005 s-a dezbatut situatia afacerilor on-line din Romania. Intre temele de discutie: "Cum sa iti dezvolti o afacere pe Internet", "Tendinte in dezvoltarea afacerilor on-line in Romania" sau "Cum sa iti transformi site-ul intr-un instrument de marketing eficient".
Pentru un start-up, atat investitiile initiale, cat si costurile operationale pe o luna sunt cu cel putin 50% mai mici in cazul unei afaceri on-line fata de una clasica, a spus Marius Dosinescu (Avantaj Net).
In plus, pentru un antreprenor, Internetul ofera mai multe avantaje competitive, printre care: capacitatea de adresare catre o piata nationala (2 milioane de utilizatori, potentiali clienti, doar in Romania), flexibilitatea in schimbarea ofertelor si a "vitrinei" magazinului, controlul total al incasarilor (nu exista un vanzator), a adaugat Marius Dosinescu.
TRANZACTII ON-LINE, IN CRESTERE. In ceea ce priveste numarul de tranzactii on-line, Sergiu Cone (No Cash) a aratat ca probabil o sa aiba loc o crestere rapida a volumului de tranzactii.
Astfel, desi in sistemul trafic.ro sunt listate 500 de magazine on-line, dintre acestea doar 150 sunt active in privinta tranzactiilor on-line (sunt inregistrate in sistemul 3D Secure), urmand ca si celelalte sa faca acest pas in perioada urmatoare.
In privinta disponibilitatii de cumparare a consumatorilor romani, Cone a aratat ca, in 2004, posesorii de carduri VISA emise in Romania au efectuat 33.742 de tranzactii in valoare totala de 4.565.440 dolari. Dintre acestea, valoarea tranzactiilor facute in Romania a fost sub 6%.
In masura in care comerciantii romani vor veni cu oferte mai competitive, este probabil ca o parte din ce in ce mai mare din aceste tranzactii, pe care romanii le fac deja pe Internet, sa ramana in tara