Mecanicii de locomotiva si angajatii din depouri s-au aflat, ieri, in cea de-a 20-a zi de greva. Legea conflictelor de munca prevede ca cele doua parti sunt obligate sa inceapa tratativele dupa cele 20 de zile legale de greva.
Potrivit presedintelui Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, Voicu Sala, Comisia de Arbitraj se instituie in urma consensului partilor. "Noi insa nu suntem obligati sa ne trimitem reprezentantul in comisie daca nu suntem de acord cu componenta acesteia". Sala a mai spus ca sindicatele vor da in judecata conducerea CFR Marfa si CFR Calatori, pentru nerespectarea contractului colectiv de munca la nivel de grup de unitati si ramura. Grevistii sustin ca, din moment ce actualul contract colectiv de munca nu mai este valabil, legea spune ca trebuie respectat contractul colectiv la nivel de grup. Acesta prevede, intre alte conditii, un salariu minim brut de 100 de euro la nivel de grup si 150 de euro la nivel de ramura. De asemenea, reprezentantii grevistilor sustin ca au primit semnale conform carora administratia celor doua societati vizeaza diminuarea avansului care ar urma sa fie platit muncitorilor pe 28 iunie.
Mecanicii de locomotiva si angajatii din depouri s-au aflat, ieri, in cea de-a 20-a zi de greva. Legea conflictelor de munca prevede ca cele doua parti sunt obligate sa inceapa tratativele dupa cele 20 de zile legale de greva.
Potrivit presedintelui Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, Voicu Sala, Comisia de Arbitraj se instituie in urma consensului partilor. "Noi insa nu suntem obligati sa ne trimitem reprezentantul in comisie daca nu suntem de acord cu componenta acesteia". Sala a mai spus ca sindicatele vor da in judecata conducerea CFR Marfa si CFR Calatori, pentru nerespectarea contractului colectiv de munca la nivel de grup de unitati si ramura. Grevistii sustin ca, din moment ce actualul contract colectiv de mun