Logan, primul model Dacia testat de organismul independent EuroNCAP, obtine nota "3 stele". Logan a beneficiat de experienta Renault si a facut obiectul unei munci foarte riguroase in domeniul securitatii. Intreaga experienta a inginerilor de la Renault a fost pusa in serviciul Logan pentru a gasi solutii adaptate la pretul sau.
"Logan ofera un nivel de securitate optim pentru acest nivel de gama", afirma Jacques Faure, responsabil pentru securitatea pasiva la Renault. Integritatea habitaclului a dovedit eficacitatea structurii vehiculului, care a permis evitarea oricarei intruziuni periculoase. Bilantul leziunilor dupa analiza manechinelor a dovedit eficacitatea sistemelor de retinere a ocupantilor, ale caror parti vitale ale organismului sunt protejate, dupa cum atesta cele doua capete verzi.
O structura de caroserie ranforsata
Logan beneficiaza de experienta recunoscuta a firmei Renault in domeniul rezistentei la socuri si al disiparii energiei cinetice. La soc frontal, arhitectura compartimentului motor favorizeaza suprapunerea partiala a elementelor mecanice. In partea superioara, eforturile sunt transferate ranforsarilor de cadru laterale, stalpilor fata si ranforsarilor din usi. Pe partea mediana, eforturile sunt preluate de traversa fata. Acest dispozitiv este completat de o cale de transfer a eforturilor in partea inferioara, un cadru GMP fixat in patru puncte pe lonjeroane.
In caz de soc, plansa bordului, intarita de o structura in fagure din polipropilena, un material foarte absorbant, reduce consecintele impactului asupra genunchiului. Profilul lui din partea de jos si golul format imbraca forma tibiei pentru a repartiza efortul asupra gambei si gleznelor.
Structura scaunelor mentine bazinul ocupantilor intr-o pozitie adaptata, in timp ce padding-urile de sub picioarele soferului si ale pasagerului protejeaza m