Pentru majoritatea turistilor care vin in acest an la mare, litoral inseamna Mamaia, vanzarile pentru aceasta statiune fiindca deja mai mari cu aproximativ 10% fata de anul trecut, spun reprezentantii agentiilor de turism.
Daca sezonul debutase cu vanzari asemanatoare ca volum pe tot litoralul, datorita biletelor sociale, pentru cea mai importanta felie de sezon, iulie-august, vedeta va ramane Mamaia.
„Pentru tot litoralul, vanzarile sunt cu 7%-8% mai mari decat anul trecut, in conditiile in care preturile la hotelurile de una-doua stele sunt mai mari cu maximum 5% decat anul trecut, iar la hotelurile de trei sau patru stele cu maximum 10%.
Cererea pentru Mamaia insa este cea mai mare de pana acum, deja cu peste 10% fata de anul trecut", spune Daniel Vasilescu, presedintele Federatiei Patronatelor din Turism. Nici nu e de mirare, dat fiind ca atmosfera din Mamaia, incomparabila cu toate celelalte statiuni de pe litoral, atrage de la sine turisti.
Terase pline cu flori, hoteluri renovate, posibilitati de distractie (de la aquaparc la telegondola, bowling, tenis si asa mai departe), agrement nautic pe mare si pe lac, baruri din care se aude de dimineata pana seara tarziu muzica, amplasate pe faleza care este atent maturata si curatata de gunoaie.
Cu alte cuvinte, statiunea se poate compara absolut onorabil cu unele statiuni grecesti sau spaniole.
Mancarea, o scumpa problema
Daca tarifele la cazare nu s-au majorat semnificativ, preturile la terase au crescut cu 15%-20% fata de anul trecut, spune si presedintele ANAT, Lucia Morariu. Astfel, o masa pentru doua persoane costa minimum 500.000 de lei, in conditiile in care cu 250.000 lei poti cumpara o supa, o salata mai consistenta si un suc.
Atentie la modul de prezentare din meniu, dat fiind ca multe terase inca au preturile in gr