Sulina(Foto: )
Sulina era in urma cu un veac si jumatate un port fluvio-maritim de o importanta strategica continentala, orasul de la varsarea Dunarii in Marea Neagra constituind in acea perioada subiectul unor conventii intre marile puteri europene care decideau soarta batranului continent.
O posibila renastere a Sulinei din propria cenusa a facut ca plajele orasului sa devina obiectul atractiei pentru potentatii tranzitiei si nu numai, printre ei numarandu-se senatorul liberal Daniel Ilusca sau fostul campion olimpic Ivan Patzaichin.
Totodata, valoarea potentiala a plajei de est din Sulina a facut ca edilii orasului sa incerce tranzactionarea respectivelor suprafete de teren, operatiuni ilegale ce au fost stopate de interventia energica si salutara a fostei conduceri a ARBDD Tulcea. Intentia de instrainare a plajei din Sulina face in prezent obiectul unor anchete efectuate de procurorii PNA.
Datorita pozitiei sale strategice, Sulina a devenit in secolul XIX un oras cosmopolit, statutul sau de nod central al comertului si navigatiei in zona est-europeana fiind dovedit si de stabilirea in aceasta urbe a unei importante reprezentante a Comisiei Dunarii, organism patronat de marile puteri suverane ale Europei acelor vremuri.
Cei peste 150 de ani care s-au asternut peste acele timpuri de glorie au fost nefasti pentru orasul de la Gura Dunarii, in prezent Sulina fiind doar o modesta localitate cu cateva mii de locuitori, in care doar amintirea unui trecut plin de maretie nu poate ascunde o realitate dezamagitoare.
Totusi, viitorul ar putea sa-i rezerve Sulinei o surprinzatoare relansare economica ce ar putea sa-i readuca in actualitate renumele de altadata, cauza nefiind de aceasta data comertul si transportul naval, ci imensul potential turistic al zon