Masuratorile de audienta TV trebuie imbunatatite. Un auditor francez a semnalat mai multe probleme ale modului in care se masoara audienta posturilor TV. Evenimentul anului 2003 pe piata TV a fost stabilirea unei singure companii care sa masoare audienta TV.
Toata lumea a rasuflat usurata cand Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA) si firma furnizoare, TNS-AGB International, au semnat contractul dupa luni de negocieri, in principal legate de pret. Parafarea contractului consfintea un singur furnizor de audienta, o moneda unica pentru clientii de publicitate, posturi TV si agentii.
Victoria de atunci a fost cu atat mai mare, daca amintim ca furnizorul de audienta, TNS-AGB, se nascuse prin asocierea a doi jucatori puternici, rivali pe pietele internationale. A fost un pas inainte pentru dezvoltarea pietei TV. Toate bune si frumoase! TNS-AGB masura audienta, ARMA platea. Mariajul a functionat perfect pana in primavara acestui an. Marul otravit a fost un audit.
La cererea ARMA, Centre D’etude Des Supports De Publicite (CESP) din Franta a facut un audit al Sistemului National de Masurare a Audientei TV (SNMATV) in perioada noiembrie 2004 – februarie 2005. Rezultatele auditului i-au ingrijorat pe membrii ARMA. Au fost constatate probleme de masurare care ar putea influenta acuratetea datelor de audienta.
ARMA a cerut TNS-AGB sa rezolve cele noua probleme ivite in urma auditului. Au fost chiar si intalniri intre cele doua parti. Fara nici un rezultat. Pentru ca ARMA nu a fost multumita de raspunsurile si lipsa de reactie a companiei de masurare a audientei, reprezentatii asociatiei s-au dus la CNA, institutia care patronase licitatia din urma cu doi ani.
In fata Consiliului, ARMA a prezentat situatia si a cerut organismului de reglementare in audiovizual sa medieze acest blocaj de comunicare. „Cele no