Pe fondul unei cresteri anuale de aproximativ 20% a pietei de publicitate, se anunta vremuri bune pentru patronii trusturilor mass-media. Peste doi ani, preturile pentru spatiile publicitare vor creste in medie cu 20-30 de procente.
„Preturile vor creste in continuare la toate mediile, in special datorita cresterii cererii de spatiu de publicitate intr-un ritm mai mare decit oferta. Starcom estimeaza ca preturile la publicitate vor creste cu aproximativ 30% in 2007 fata de 2005", apreciaza Carmen Chipuc, managing director la Agentia de publicitate Starcom.
De asemenea, Daniel Ene, media planning director in cadrul Zenith Media, estimeaza „o crestere procentuala a investitiilor in publicitate de 20% in 2007 fata de 2006, echivalind cu o dublare a acestora fata de 2004".
Investitorii ne cresc preturile
De ce cresc preturile? Pe de o parte este vorba de o majorare a bugetelor alocate pentru promovare de catre investitorii cu traditie de pe piata de profil, dar si de iesirea la rampa a producatorilor locali care, pentru a supravietui, vor fi practic nevoiti sa aloce bani si in aceasta directie.
„Cererea va veni din mai multe directii: investitorii actuali care isi cresc bugetele, categoriile noi - in special cele legate de finantare (retail, masini, banci) - care incep sa devina din ce in ce mai vizibile, intreprinzatori locali care nu vor avea alta alternativa daca vor sa reziste intr-o piata competitiva", sustine Chipuc.
Legislatia la tigari scade pretul publicitatii outdoor
Dintre toate mediile de comunicare in masa, TV-ul este si se pare ca va fi in continuare cel mai vinat, cu implicatii si asupra preturilor. Vin insa puternic din urma Internetul, cinema-ul si DVD-ul. „Cea mai accelerata crestere a preturilor o vedem si o vom mai vedea pe TV, unde exista un deficit acut de spatiu publi