ZIUA de Cluj a aflat despre termenul limita de 30 august 2005, pana la care constructorul este dispus sa mai astepte atat banii datorati pentru lucrarile facute pana acum, cat si sumele necesare continuarii proiectului. Mai mult, este posibil ca Guvernul Romaniei sa fie dat in judecata de Bechtel-ENKA pentru nerespectarea termenilor contractului pentru autostrada Brasov-Bors.
Declaratiile politicienilor romani se bat cap in cap cu realitatea. In timp ce presedintele PD Emil Boc sau deputatul PNL de Cluj Horea Uioreanu dadeau, nu cu mult timp in urma, asigurari ca proiectul va continua, acest lucru nu este probat de realitatea din teren.
Reporterii ZIUA de Cluj au surprins momentul in care ultimul utilaj greu cu ajutorul caruia muncitorii lucrau la autostrada Brasov-Bors era mutat in "garajul rece" din cadrul bazei "Savadisla Camp". Baza impresionanta a companiei Bechtel de la Savadisla reprezinta punctul zero al santierului autostrazii Transilvania, unde au fost transportate in ultimele zile toate utilajele americanilor.
Acestea nu se mai regasesc pe raza satelor ce urmau sa fie strabatute de autostrada. ZIUA de Cluj a fost prezenta si a vorbit cu angajatii ce "impachetau" ultimul utilaj ce lucra la autostrada intre satele Ciurila si Petrestii de Jos. Privirile oamenilor si spusele acestora sunt elocvente in ceea ce priveste supararea lor.
Dintre acestia, unul singur, de nationalitate romana, a avut curajul sa vorbeasca cu noi, restul, turci, au refuzat orice dialog, trimitandu-ne la biroul "external affairs". "La Bechtel, aici, nu se mai intampla nimic. Asta (utilajul pregatit de dus la baza - n.red) ar fi ultima de strans", ne-a spus angajatul Vasile Popa. Acesta a spus ca nu are ce face si va merge acasa.
"Daca zice (conducerea companiei – n.re