Cannes, cea de-a 52-a editie, a fost la inaltimea asteptarilor si mai mult decat atat. Festivalul si-a confirmat complexitatea in termenii infuziei de informatie si a stralucit prin desavarsita acuratete a organizarii. Cannes, cea de-a 52-a editie, a fost la inaltimea asteptarilor si mai mult decat atat. Festivalul si-a confirmat complexitatea in termenii infuziei de informatie si a stralucit prin desavarsita acuratete a organizarii. A, si a mai fost ceva, cel mai probabil nerelevant la scara evenimentului, dar extrem de valoros la scara industriei locale.
A fost primul an in care Romania a avut o delegatie consistenta. Aproape 40 de personaje din industria de comunicare au facut ca in carticica participantilor tara noastra sa iasa din registrul penibil al celor 3 eterni si solitari delegati cu care ii obisnuisem pe musafirii Croisettei la finele fiecarui iunie.
In termeni de reprezentare, romanii au fost doar o sesime din delegatia belgiana si jumatate din cea turca. Raportat la numarul celor din Brazilia, procentul e inca si mai coplesitor. Dar de la un punct incolo, numerele sunt doar numere si prezenta atat de inchegata a romanilor la Cannes nu inseamna doar ca institutia "ambasadoriatului", bine construita, isi face treaba, ci mai ales ca mesajele emise de echipa acestei instante au gasit un sol extrem de fertil acasa. Inseamna ca undeva, in piata de comunicare din Romania, mai ales acolo unde nu te astepti, exista oaze de curiozitate si-o mare sete de a acumula, o mare pofta de a fi la curent cu ce inseamna marea publicitate, cu ce inseamna tendinte in cea mai sofisticata dintre industrii. Inseamna ca avem resurse, printre ai nostri, de a explora alte teritorii, de a-i cantari din ochi pe cei mai buni pentru a te masura candva cu ei. Inseamna ca unii au inteles perfect sensul Cannes-ului, ca festival total. Probabil ca niciunde nu s-ar potrivi