interviu cu regizorul Cristi PUIU Moartea domnului Lăzărescu - regia Cristi Puiu, scenariul Cristi Puiu şi Răzvan Rădulescu, scenografia Cristina Barbu, imaginea Oleg Mutu - a obţinut singurul premiu care se acordă la Cannes în cadrul secţiunii Un certain regard. Produs de Mandragora Productions, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, filmul a fost prezentat la a patra ediţie a Festivalului Internaţional de Film "Transilvania" din Cluj (unde a mai luat 5 premii), premiera oficială în România fiind programată pentru această toamnă. Din distribuţie fac parte: Ion Fiscuteanu, Luminiţa Gheorghiu, Dana Dogaru, Florin Zamfirescu, Mimi Brănescu, Monica Bîrlădeanu ş.a.
Care sînt sentimentele tale acum, după ce, respins la concursul de scenarii al CNC anul trecut, filmul tău a fost premiat la Cannes? Lucrurile au fost, ca de obicei, foarte amestecate. În 2003, am făcut parte din grupul tinerilor cineaşti care s-a luat la harţă cu CNC-ul şi atunci aveam dreptate să o facem. Dar anul trecut CNC-ul m-a sprijinit. Trebuie să dăm Cezarului ce e al Cezarului. CNC-ul nu avea nici un reprezentant direct în acel juriu. Apoi, CNC-ul a spus că ar fi bine să fie sprijiniţi tinerii care iau premii şi aşa s-a şi întîmplat cînd Cătălin Mitulescu şi cu mine am fost premiaţi la Berlin. Am primit apoi şi aici un premiu de excelenţă, un trofeu şi nişte bani. Tristeţea mea cronicizată se datorează însă vieţii de cineast în România. În 2001 mergeam la Cannes cu Marfa şi banii şi depusesem la CNC, Răzvan Rădulescu şi cu mine, două scenarii: Hrană pentru peştii mici, pe care-l scrisesem pentru Stere Gulea, şi Niki Ardelean, scris pentru Lucian Pintilie. Nici unul n-a luat vreun premiu. Atunci am protestat, dar nu ne-a auzit nimeni şi nimeni n-a venit alături de noi. În 2003, cînd Tudor Giurgiu a vrut să facă scandal, i-am spus că poate conta pe mine, deşi eu tocmai primisem