Un om a murit si cineva, intr-un fel sau altul, trebuie sa plateasca pentru asta, atat dupa legile laice, cat si dupa cele bisericesti. Ne-am straduit sa nu condamnam pe nimeni, atat cat ne-a permis discernamantul, si sa tinem cont ca ancheta procurorilor nu s-a terminat. Am plecat pe cateva fire care noua ni s-au parut totusi definitorii in stabilirea vinovatilor directi, cat si a celor (i)morali, iar astazi vom trage linie, deocamdata, sub acest subiect.
S-a dat cu parul, cu ghioaga, cu basculanta de 10 tone peste parintele Corogeanu si in subsidiar peste cele patru maicute, atat din partea presei, cat si a Bisericii si a unei parti din spectatori. De ce atat de repede si in general doar din impresii apucate peste gardul manastirii? Poate pentru ca moartea Irinei, o fata care isi pierduse discernamantul, s-a petrecut dupa ce fusese legata, insetata si infometata, voit sau nu, oricum cumplit. Pentru ca s-a petrecut intr-un loc oarecum izolat de lume, in care doar cei de o credinta cu parintele Corogeanu puteau sa intre, vezi pancartele afisate pe gardul locasului.
ACTOR. Petre Corogeanu, actorul principal al tragediei
BISERICA. Cei care cunosc mai bine canoanele au adaugat atmosferei si ca exorcizarea este o practica pe care Biserica Ortodoxa o permite doar sub forma citirii Moliftelor Sf. Vasile si condamna orice alta forma de "dezdracire". Dar o tolereaza... Si vorba psihiatrului de la Spitalul Judetean Vaslui: "Citesti Molifta aia 30 de minute, dar in al 31-lea pui mana pe telefon si chemi Salvarea". De-a lungul ultimilor ani s-a mai scris in presa despre ritualurile de exorcizare practicate in toate zonele tarii, fara ca Biserica Ortodoxa Romana sa ia o atitudine ferma. Slabul interes al autoritatilor monahale responsabile in aceasta privinta le transforma intr-unul din vinovatii morali ai evenimentelor de la Tanacu. Coborand la nivel de episco