Dupa trei saptamani, Formula 1 reapare. Trei saptamani, nu doua asa cum ar fi fost normal daca tinem cont ca la ultima etapa desfasurata in Statele Unite, la Indianapolis, nu am vazut o cursa in adevaratul sens al cuvantului. La start s-au aliniat doar trei echipe: Ferrari, Minardi si Jordan. Motivul? Sapte team-uri "incaltate" cu pneuri Michelin s-au retras dupa turul de formare a grilei din cauza ca furnizorul francez de gume nu le-a putut garanta securitatea pilotilor decat pentru zece tururi.
Federatia Internationala de Automobilism nu a vrut cu nici un chip sa faca un compromis care sa le permita echipelor aflate sub contract cu Michelin sa poata participa la cursa, iar de aici s-a pornit un intreg scandal. A fost poate picatura care a umplut paharul, razboiul dintre cele sapte echipe rebele (Renault, BAR Honda, Williams BMW, McLaren Mercedes, Sauber, Red Bull Racing si Toyota) si Max Mosley, presedintele FIA, capatand proportii.
La jumatatea acestei saptamani, FIA a audiat echipele razvratite, dar in loc sa limpezeasca situatia si sa anunte pedepsele, acum, cand s-a stabilit vinovatia acestora, a ales sa faca acest lucru abia pe 14 septembrie. FIA le tine astfel in sah pe aceste echipe si nu e exclus sa ia o decizie in functie de directia in care vor merge discutiile in vederea semnarii unui nou acord Concorde.
FIA nu a sanctionat in nici un fel producatorul de pneuri Michelin pe motiv ca relatia dintre cei doi nu permite o astfel de pedeapsa. Cu toate acestea, producatorul francez s-a oferit sa despagubeasca spectatorii prezenti la tragi-comedia de la Indianapolis. In plus, Michelin va mai cumpara inca 20.000 de bilete pentru etapa de anul viitor si le va da oamenilor care au platit pentru cursa din acest an.
Fiecare cu avantajele lui
Altfel, urmeaza o luna plina de curse, nu mai putin de patru, iar prima oprire es