Un drum cum putine comune se potal\uda, construit din fonduri nerambursabile ale Uniunii Europene prin programul SAPARD poate intra in Cartea Recordurilor la capitolul "aberatii".
Proiectele SAPARD ar fi trebui sa contribuie la modernizarea infrastructurii in mediul rural, prin construirea unor drumuri care sa faca legatura intre localitati.
Cerintele UE au fost aplicate dupa cum i-a taiat capul pe unii primari sau dupa cum au aprobat unii sefi de institutii – Biroul SAPARD si Consiliul Jude]ean.
In comuna Lungani, drumul SAPARD a fost construit contrar celor mai elementare norme in domeniu. Un capat al drumului SAPARD care trece prin satul Crucea duce exact spre pasunea comunala, prin mijlocul unei tarlale de porumb. Pe ulita de pamant a fost turnat asfalt cum nu exista nici macar pe unele strazi din municipiul Iasi, pe care trec in fiecare zi carute incarcate cu fan si vacile la cireada.
Un alt capat al drumului SAPARD, construit intr-un alt sat, Goesti, incepe din mijlocul satului, iar capatul se afla in poarta cimitirului.
De aici incolo, cat vezi cu ochii, sunt numai tarlalele cu porumb si pasuni. De mentionat ca intre satele din Lungani, drumurile de legatura sunt pietruit si de pamant, asfaltul fiind turnat doar pe unele portiuni.
Acest proiect a costat 34 miliarde lei, din care 75% a constituit contributia europeana si 25% locale.
Autoritatile s-au bucurat cand au primit acesti bani, dar i-au cheltuit pe un proiect care sfideaza bunul-simt. Lucrarile au fost concepute de o firma de proiectare - "Search Corporation" si au fost realizate de SC "LDP" SA Iasi.
Directorul Biroului Regional SAPARD, Eugen Ticau, a declarat ca "nu este singurul proiect de acest tip in zona Moldo