Constructia autostrazii Brasov – Bors va aduce raiul pe pamant pentru pentru balastierele din Ardeal. Potrivit unor specialisti, pentru o lucrare de asemenea anvergura va fi nevoie de peste doua milioane de metri cubi de balast, roci si agregate minerale.
Cum productia anuala a unei balastiere nu depaseste 100.000 de metri cubi, toate balastierele din zona vor avea de lucru pe intreaga durata a lucrarilor.
Incheierea unui contract de furnizare prioritara a acestor materiale ar insemna pentru o mina de aur, pentru firma care ar reusi acest lucru.
Numai ca, fondurile pentru autostrada fiind din ban public, de la bugetul statului, prin bugetul alocat Ministerului Transporturilor Constructiilor si Tursimului, atribuirea unui asemenea contract ar trebui sa se faca prin bani publici.
Combinatia Bechtel – Grandemar
Societatea clujeana Grandemar, care a fost achizitionata de Grupul olandez Bloem, se pare ca a reusit sa de-a lovitura, incheind cu Bechtel un contract fabulos, multianual, de furnizare de roci si agregate minerale.
Contractul, neconfirmat oficial de nici una din cele doua parti, este in valoare de cateva milioane de euro si presupune excavarea a milioane de metri cubi de pietris din albiile raurilor transilvanene, pana in anul 2011.
Deocamdata, contractul obtinut fara licitatie este confirmat doar de site-ul oficial al Grupului Bloem, din care face parte Grandemar. Acolo se spune: "12 mai 2005: Combinatia Bechtel – Grandemar a demarat lucrarile de productie la balastiera Morlaca.
Balastiera, proprietara Grandemar, va fi exploatata in cooperare cu Bechtel pentru a produce agregatele necesare cosntructiei Autostrazii Transilvania".
Curios e