In urma taierii zerourilor, preturile de genul 1,99 vor invada etichetele. Finantistii americani au avut ideea introducerii fisei de 99 centi pentru a fi utilizata in cazul preturilor psihologice. Daca tot am avut prima bancnota de plastic din Europa, de ce sa nu lasam si "moneda psihologica" de 99 de bani.
Dupa evenimentul denominarii, romanii se vor confrunta cu o noua provocare a marketingului: pretul psihologic. La noi, el va avea forma cifrelor ce alcatuiesc valoarea unui produs expus in raft si se termina in 99. Mai exact, are doua zecimale care formeaza aproape un intreg.
Cum vor aparea preturile psihologice? In urma taierii de zerouri, preturile se "reduc" brusc si capata o forma cu mai putine cifre. Acest lucru permite acum existenta pe piata a preturilor terminate in "si nouazeci si noua de bani".
"Psihologicele" vechi
Pana acum acest lucru se practica destul de rar. In forma "si 99 bani" nu era intalnit practic deloc. Preturile psihologice ale leului vechi din ultimii lui ani aveau formele ".990", ".900" sau "...9.000". Preturile care sa se termine intr-un sir de "9" nu s-au prea vazut.
In cazul unui astfel de pret, "reducerea" de 1 leu vechi erau neglijabila, iar efectul nu era deloc cel scontat, ci dimpotriva: inducea in eroare cumparatorul care ar fi crezut ca pretul este mult mai mare, din cauza numeroaselor cifre.
Preturi terminate in "990" sunt intalnite cel mai des in hipermarketuri. Un iaurt poate costa 14.990 lei, iar o paine - 5.990 lei. Preturile care se termina in "900" sunt intalnite in cazul produselor ceva mai scumpe. Un fier de calcat ar costa 199.900 lei vechi, iar un filtru de cafea poate fi cumparat cu 249.900 lei vechi.
Aceste preturi isi pastreaza calitatea de "pret psihologic" si dupa 1 iulie. Prin disparitia ultimelor doua zerouri si mutarea virgulei inainte