D-l Dan Petrescu face in Ziua din 21 iunie unele apropieri care nu pot sa nu surprinda. Credinta in forte si fenomene supranaturale, scrie d-sa, referindu-se la intâmplarile de la Tanacu, este intrucatva obisnuita la oamenii simpli; e mai complicat cand ea este alimentata de speculatii intelectuale, indeosebi de cele care dau o acoperire conceptuala eresurilor populare, justificandu-l astfel intr-un plan Ťsuperiorť... Sa fie oare aceasta situatia noastra astazi in Romania? Faptul ca unul dintre intelectualii nostri cotati foarte sus converseaza cu ingerii, ba chiar se crede el insusi, intr-o oarecare masura, investit cu o misiune angelica, iar alintaturile sale metafizice sunt bine prizate de snobi si de prosti intra intr-o rezonanta obscura cu ororile gotice de felul celor intamplate la manastirea de langa Vaslui.
Iata-i pe admiratorii cartii Despre ingeri a lui Andrei Plesu lamuriti asupra tristei lor conditii intelectualo-morale!
Aceeasi sugestie, anume ca ar exista o relatie intre crima preotului Corogeanu, a celor patru maici de la Tanacu si preocuparile teologice ale unor intelectuali este reluata de d-l Sorin Adam Matei in Evenimentul Zilei din 28 iunie. Generatia lui Corogeanu a crescut, in fapt, inconjurata de o mie de voci de intelectuali romani, care de care mai renumita si mai Ťortodoxať, ce proclama virtutile cunoasterii mistice. Uneori dezgropand mortii extremismului ortodoxist-nationalist al anilor 30, alteori anuntand lumii ca singurele adevaruri pentru care merita sa traiesti sau sa mori sunt cele religioase si intretinand o atmosfera generala de exaltare Ťnelumeascať, noul crestinism local ar putea avea, cred, destul de mult de a face cu incidentul de la Tanacu. D-l Matei, cu astutie, pune intrebari care, spera d-sa, vor explica oroarea din manastirea vasluiana: Cine este Corogeanu? Este el un fanatic Ťiluminatť sau doar un