Afacerea autostrazii Transilvania redevine subiect de disputa. In timp ce politicienii din coalitia aflata la Putere afirma ca au alocat banii necesari pentru continuarea lucrarilor, reprezentantii companiei americane "Bechtel", executantul viitorului tronson dintre Bors si Brasov, sustin ca intarzierea cu care vor fi executate lucrarile se datoreaza exclusiv autoritatilor romane.
Intre timp, 500 de muncitori angajati de firma straina au fost trimisi in somaj tehnic, iar autoritatile contesta tot mai multe facturi trimise spre decontare de "Bechtel". Pe unele dintre aceste documente apar ceasuri de mana, barbatesti si de dama, mobilier si chiuvete.
Presedintele PD, primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc, a afirmat ca Guvernul a alocat 213 milioane de dolari pentru plata lucrarilor care ar urma sa fie executate de "Bechtel" pe traseul autostrazii. Deja, compania americana a executat terasamente pe o lungime de 16 kilometri, insa de cateva zile lucrarile au fost oprite.
Zece dintre muncitorii care au condus protestele spontane prin care angajatii firmei isi exprimau nemultumirea legata de conditiile in care sunt nevoiti sa lucreze si cereau salarii mai mari au fost concediati. Oamenii spuneau ca salariatii "Bechtel" adusi din Turcia au salarii de cateva zeci de ori mai mari decat cei romani care lucreaza in cadrul companiei.
Managerul pentru relatii publice al "Bechtel", Drew Slaton, s-a intalnit ieri cu prefectul de Cluj, Mihail Hardau, pentru a discuta situatia autostrazii.
Reprezentantul constructorului american a recunoscut ca cea mai mare parte a angajatilor "Bechtel" se afla in somaj tehnic si a adaugat ca din cauza intarzierii platilor, sezonul de lucrari risca sa fie compromis.
Pe de alta parte, prefectul a declarat ca nici nu co