În primul semestru al anului 2005, Dacia a vândut 79.068 vehicule, în creştere cu 89,5% faţă de perioada similară a anului 2004. Dintre acestea, 67.859 unităţi au fost vehicule de persoane şi 11.209, vehicule utilitare.
Principalul motor al acestei creşteri, atât în România cât şi la export, este modelul Logan, ale cărui vânzări au totalizat, în primele şase luni ale acestui an, 61.417 unităţi. Astfel, în intervalul 1 ianuarie – 30 iunie 2005, 47.127 de români au devenit proprietarii unui automobil Logan. Acestora li se adaugă 14.290 clienţi care au ales să cumpere noul model Dacia în cele 18 ţări în care acesta este exportat.
Logan a demarat în trombă
De la lansarea comercială, în septembrie 2004, numărul vehiculelor Logan vândute a ajuns la 84.459 unităţi. Remarcată deja în primele luni de vânzări, tendinţa clienţilor de orientare către versiunile superioare ale gamei Logan s-a confirmat în cursul semestrului întâi al acestui an. Astfel, versiunile superioare, Lauréate şi Ambition, reprezintă 45% din vânzările acestui model. Din totalul clienţilor, 26% au preferat motorizarea cea mai puternică, de 1,6 litri, la 90 CP.
Devenită deja noua maşină naţională a românilor, Logan a permis Dacia să depăşească toate recordurile semestriale de vânzări din istoria sa. Pe piaţa din România au fost livrate, până la 30 iunie, 62.763 de autovehicule marca Dacia, ceea ce înseamnă mai mult decât vânzările înregistrate pe întregul an 2003.
Modelul Solenza, a cărui fabricaţie a încetat la sfârşitul lunii martie, a contribuit la acest rezultat cu 4.808 unităţi, în timp ce gama de vehicule utilitare a adăugat 10.828 de unităţi la cifra totală a vânzărilor Dacia din România.
Primul semestru al anului 2005 a confirmat ascensiunea puternică a exportului în ansamblul vânzărilor Dacia. Livrările pe pieţele externe au atins 16.305 vehicule, ceea ce egale