Inainte de a prezenta motorul de cautare al versiunii electronice a revistei Observator cultural, voi face o marturisire. Am descoperit Internetul profund, navigare intensa, utilizare frecventa a motoarelor de cautare, a soft-urilor de specialitate si m-am transformat dintr-un individ cu o corespondenta pe hirtie – 2 sau 3 plicuri pe saptamina – intr-un postas-ciber cu zeci de mail-uri zilnice... imediat dupa terminarea facultatii, datorita unui job in cadrul unui motor de cautare cu asistenta umana. Este vorba de Webhelp.fr, gestionat Softwin, care, intre timp, s-a axat pe sectorul de business, insa care oferea gratuit asistenta on-line sau mai corect suport celor care efectuau cautari pe Internet. Am putut afla in cele citeva luni petrecute la Softwin cam ce cauta omul simplu pe Internet – si nu gaseste usor, altfel nu apela la serviciile noastre – si, desigur, am invatat sa scotocim eficient ciber-spatiul.
Era pe atunci perioada in care lupta dintre motoarele de cautare se desfasura cu forte proaspete si Google nu reusise inca sa striveasca orice concurenta. Lucrurile au evoluat, iar astazi, daca as lucra in continuare pentru Webhelp.fr as folosi probabil doar Google, utilizind tot soiul de algoritmi sofisticati in timpul cautarii unei informatii.
Site-ul revistei Observator cultural are propriul motor de cautare, gindit inca de la lansarea paginii web cu ajutoare pentru o excelenta acuratete a rezultatelor. Astfel, dupa scrierea cuvintului/cuvintelor in cimpul situat in josul paginii de Internet, internautul ar putea sa nu se grabeasca sa dea click pe tasta Enter, ci sa priveasca si sa selecteze optiunile avansate de cautare: titlu, autor, cuvint cheie/ in toate numerele sau intr-un anumit numar.
Lansarea revistei nu a coincis cu lansarea site-ului, astfel ca aparitia noastra pe web venea dupa citeva zeci de numere aparute. Prin