In urma cu aproximativ sapte ani, o firma americana intentiona sa puna in practica un ambitios proiect ce viza constructia unui terminal LPG (gaze petroliere lichefiate) in partea de nord a insulei din Portul Constanta.
Valoarea uriasa a investitiei, care insuma mai multe zeci de milioane de dolari se pare ca a fost principala cauza pentru care proiectul a ramas doar pe hartie, cu toate ca realizarea lui ar fi multiplicat valentele de dezvoltare ale celui mai mare port romanesc de la Marea Neagra.
In jurul anilor 1998-1999 firma BLACK SEA LPG ai carui actionari erau cetateni americani, dintre care unii de origine romana, au comandat institutului de proiectari IPTANA Bucuresti proiectarea unui terminal de gaze petroliere lichefiate care avea sa fie amplasat in Portul Constanta.
Mai exact, este vorba despre insula artificiala din Portul Constanta, amplasament creat prin depunerea miilor de tone de pamant extrase din sol in perioada constructiei Canalului Dunare Marea Neagra.
Printre reprezentatii companiei cu capital american se numara si Emil Calota, actualul primar al municipiul Ploiesti, a declarat pentru „Replica†deputatul constantean Laurentiu Mironescu, cel ce in perioada in care a fost pus pe tapet proiectul terminalului LPG, indeplinea functia de director general al CN Administratia Porturilor Maritime SA Constanta.
„Miza afacerii era gazul rusesc, care ar fi trebuit sa fie adus la Constanta dintr-un port situat pe tarmul Marii Azovâ€Â, isi aminteste Laurentiu Mironescu.
Un obiectiv care ar diversifica paleta de marfuri operate la Constanta
In plus, actionarii firmei americane au luat in calcul si utilizarea unei flote de mici tancuri LPG (nave maritime de transport a gazului lich