PSD vrea sa se mute de la sat la oras. Respectiv sa-si schimbe targetul electoral de pe tarani si de pe pensionari pe oraseni. Prin indepartarea brandului PSD din ultimii 15 ani, Ion Iliescu, strategii partidului cred ca pot seduce alegatorii de la oras prin Mircea Geoana si pe cei de la sate prin „baronii locali“ si Adrian Nastase.
PSD se afla intr-o dilema: strategii partidului propun orientarea spre mediul urban, in timp ce de 15 ani baza electorala a formatiunilor din care se trage partidul condus acum de Geoana se afla in mediul rural. „La oras sint acum voturile“, apreciaza senatorul sociolog Vasile Dincu, unul dintre principalii strategi ai PSD.
Acesta ne-a declarat ca, pina in toamna, va concepe punctual o noua strategie politica si electorala pentru partid, bazata in principal pe mutarea targetului electoral din mediul rural, caracteristic PSD timp de 15 ani, pe mediul urban.
Intre intentie si rezultat, PSD are de depasit actualul stadiu in care se afla, potrivit lui Vasile Dincu: 60% din electoratul fidel al partidului este concentrat in mediul rural si doar 40% in mediul urban.
Kivu: PSD nu cistiga alegerile daca nu reuseste la oras
Sociologul Mircea Kivu, directorul IMAS, este de parere ca „PSD nu are alta sansa sa cistige alegerile decit indreptindu-se spre electoratul urban. In mediul rural, mai mult decit au luat in alegerile din 2004 nu pot obtine. In prezent, procentul alegatorilor este mai mare in mediul urban, respectiv 60 la suta, decit in mediul rural“.
Peste patru ani, spune Kivu, la urmatorul proces electoral, prima confruntare va avea loc la alegerile locale: „Daca PSD pierde alegerile din orase, mai ales din marile orase, atunci va avea imaginea de perdant electoral“.
Dincu se bazeaza pe sindicate
Vasile Dincu crede altceva. „La ora actuala, nu stam e