Pentru romani, bicicleta ramane inca un sport cu foarte putini aderenti. Si asta in principal, fiindca nu exista drumuri corespunzatoare. Acolo unde se mai gaseste cate un trotuar mai larg, cu siguranta este transformat in parcare de ocazie. Iar daca te incumeti sa mergi pe strada, trebuie sa fii gata sa faci fata unui trafic haotic, din care nu scapi fara cateva injuraturi si claxonari (si asta in cel mai fericit caz). Oricum, numarul celor care isi cumpara o bicicleta ca sa mearga cu ea la serviciu este foarte mic, considerandu-se, inca, o rusine - oarecum - acest mijloc de transport. Toti acesti factori fac sa nu putem vorbi de un comert al bike-urilor de foarte buna calitate in Romania, ci doar de unul pentru amatori. Vom incerca, astfel, in primul rand, sa dam, mai jos, cateva indicatii despre criteriile dupa care trebuie aleasa o bicicleta, iar in al doilea rand despre regulile acestui sport, pentru a nu-l transforma din start intr-unul foarte dificil si obositor. Cel mai important criteriu care trebuie urmarit (in afara de pret, evident) il reprezinta cadrul si forma acesteia. La o bicicleta de munte, Mountain Bike, care poate fi utilizata si pe un teren accidentat (adica mai peste tot la noi), cel mai bine ar fi sa avem amortizor. Acesta poate fi plasat pe furca, pe cadru sau pe amandoua (full suspension). Daca bicicleta este folosita insa numai pe teren neaccidentat, se recomanda un model ''rigid''. Materialul recomandat pentru cadru ramane aluminiul. Un alt tip de bicicleta foarte des folosit este BMX-ul. Acestea sunt in general bike-uri cu dimensiuni foarte mici, extrem de rigide si de rezistente, foarte bune la cascadorii. Ele au numai o singura foaie si un pinion, au roti mici, de 20, ceea ce favorizeaza o mai buna manevrabilitate. Pentru orice tip de bicicleta, insa, un cadru prea scurt (sau prea lung) poate determina dureri acute de spate.
Dupa c