Cea mai mare afacere din istoria recenta a Clujului a fost adjudecata de controversata firma italiana "Tirena Scavi". Reprezentantii consortiului strain au semnat, ieri, contractul pentru reabilitarea a 288 de strazi din municipiul resedinta a judetului, afacere pentru care Primaria va plati 60 de milioane de euro.
Nu este pentru prima data cand oamenii italieni de afaceri castiga contracte platite din bani publici.
"Tirena Scavi" este compania care s-a ocupat si de reabilitarea drumurilor Cluj-Napoca - Huedin si Turda - Targu-Mures.
Acestia nu au reusit sa respecte termenele fixate in primul contract, iar soseaua europeana dintre Cluj-Napoca si Huedin a fost predata Administratiei Nationale a Drumurilor si Autostrazilor cu o intarziere de un an, timp in care italienii au beneficiat si de o serie de facilitati care nu fusesera initial prevazute in contract.
Asa ar fi, de pilda, oprirea circulatiei pe drumul dintre Cluj si Huedin, dispusa printr-un ordin al prefectului de atunci, Vasile Soporan. In loc sa fie penalizati pentru nerespectarea contractelor, compania straina a fost recompensata cu lucrari in plus la drumul Cluj-Huedin, in valoare de 10 milioane de euro.
Suplimentarea a fost facuta atunci fara licitatie, desi ea presupunea o serie de lucrari de care au beneficiat localitatile prin care trece drumul si care ar fi trebuit sa fie executate independent.
Povestea contractului semnat de primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc, pentru reabilitarea celor 288 de strazi din oras este complicata. Proiectul a fost inceput de fostul primar PRM Gheorghe Funar. Anul trecut a avut loc o licitatie la care a participat "Tirena Scavi" si concernul izraelian "Roichmann".
Tot italienii au castigat atunci licitatia, dar la u