Inca din vara anului trecut, inainte de a-mi cumpara Sporsterul, am vazut pe net un motorcare mi-a atras atentia. Era un cruiser cu furca upside-down!, cu rotile groase si aripa bobtail. Un cruiser conceput pe baza a ceea ce se numea la inceput Bobber, iar mai tarziu Chopper. Era Suzuki Intruder M50!
Suzuki si-a denumit noua gama intr-un mod foarte usor de inteles si retinut. Litera din denumirea modelului poate fi S, C sau M. S de la Sport, C vine de la Cruiser, iar M reprezinta conceptul Muscle. M-ul spune despre purtatorul sau ca este puternic si performant, ca are jantele, motorul si transmisia negre si o furca robusta upside-down.
Cifra spune ce capacitate se afla in dotarea fiecarui model, in inch sau cm3 in functie de piata pentru care au fost facute.
Revenind la testul nostru, pot incepe prin a spune ca e primul test cu acest model facut la noi in tara. Pentru ca un prieten si-a cumparat primul exemplar din Romania m-i s-a ivit oportunitatea de a fi primul om din presa de specialitate care vi-l aduce pe hartie.
M800-le (sau M50 cum se numeste pe piata americana) este un cruiser foarte frumos, propulsat de un motor V-Twin la 45 de grade de 800 cmc care ofera rider-ului o herghelie de 53 CP, suficient pentru a fugari cele 245 kg ale motocicletei pe sosele intr-un ritm sustinut.
Motorul este responsiv la orica rasucire a acceleratiei si urca in ture frumos, cursiv, datorita injectiei bazate pe cea de la GSX-R. Ca la orice cruiser, motorul ofera un cuplu bun la turatii joase si medii, in timp ce vibra]iile sunt foarte reduse datorita arborelui de echilibrare.
Cele 5 trepte de viteza ale cutiei transmit puterea la roata prin intermediul unui cardan. O solutie care a starnit destule pareri contradictorii; o tabara sustine ca transmite prea multe vibratii, iar cealalta ca nu necesita multe ingrijiri si ca e fara moarte.