„Ziua” si „Gardianul” iau bani pe texte asupra carora nu avertizeaza ca sunt publicitare
„Ziua” si „Gardianul” sunt singurele cotidiene nationale importante care ofera posibilitatea de a beneficia de materiale publicitare fara marcajul corespunzator.
Oferta celor doua cotidiene se refera la advertoriale, adica articole scrise dupa regulile jurnalistice, dar care fac publicitate unui produs. In tarifele prezentate zilele trecute pe paginile www.ziua.net si www.gardianul.ro sunt diferentiate advertorialele cu (P) de cele fara (P).
Astfel, „Ziua” practica preturi intre 240 si 8.660 de euro (plus TVA) pentru astfel de materiale, cu peste 60a mai mari decat pentru cele cu (P). La „Gardianul” advertorialul fara (P) costa 4,5 euro/centimetru patrat (plus TVA), fata de doar 2,5 euro, in cazul celor cu (P).
Reactia directorilor celor doua institutii a fost diferita. Gabriel Stanescu a cautat sa se disculpe, in timp ce Sorin Rosca Stanescu a ales sa ne dea un raspuns fara nici o legatura cu subiectul.
Publicarea de reclame ca materiale informative a fost practicata pe scara larga pana anul trecut, dar a fost infierata in ultima jumatate de an de toate organizatiile din domeniu, inclusiv de Clubul Roman de Presa.
Presedintele CRP, Cristian Tudor Popescu, s-a aratat surprins de ofertele publicitare semnalate: „Asa ceva nu se face. Am stabilit ca nu vom mai recurge la asemenea practici”.
Popescu a afirmat ca situatia semnalata de EVZ va fi discutata intr-o sedinta speciala a Consiliului de Onoare al CRP, din care, de altfel, fac parte si directorii celor doua cotidiene.
„Evenimentul zilei” este ultima publicatie indreptatita sa faca „politia presei”. Si nu uitati ca aveti doua procese cu mine!
(Sorin Rosca Stanescu director „Ziua” si manager „Gardianul”)
Gabriel Stan