Desi majoritatea managerilor afirma ca trecerea la leul greu nu a afectat cu nimic comportamentul consumatorilor si ca nu este necesara regandirea politicilor de pret, modul de afisare a acestora, mai ales la marile magazine, publicitatea si promotiile arata ca exista preocupari pentru identificarea noilor repere de stabilire a strategiilor de pret
In aceasta perioada, in care consumatorul trebuie sa invete sa gandeasca in lei grei, sa jongleze cu zecimalele, marketerii nu pot ramane pasivi. Referintele spontane “ieftin sau scump” sunt incetinite, reflexele de valorizare atenuate, listele de preturi se parcurg cu mai multa dificultate.
Orice companie serioasa trebuie sa gaseasca solutii la aceste probleme si sa observe comportamentul cumparatorilor pentru a putea identifica noile “efecte de pret”, in raport cu noua moneda.
Intrebarea-cheie este daca aparitia subdiviziunilor leului va schimba comportamentul de cumparare al consumatorilor.
Tendinta de a ignora zecimalele, paralel cu o raportare mult simplificata la venituri si cu o paleta de preturi psihologice sensibil diminuata sunt chestiuni noi, pe care marketerii vor trebui sa le testeze pentru stabilirea unor preturi atractive.
Experimente cu preturi noi si vechi
Scenariile pesimiste erau ca dupa denominare rotunjirea se va face in defavoarea consumatorilor. Insa, cel putin in aceasta perioada, in marile magazine, rotunjirea s-a facut in favoarea consumatorului, chiar daca balanta inclina clar catre pretul vanzatorului.
Rotunjirile in acest sens erau obligatorii in planurile promotionale pentru ca o alta politica ar fi putut insemna o greseala de marketing fatala.
Unele companii s-au orientat spre aducerea in prim-plan a preturilor noi, afisand intr-un plan secund, cu litere mici, preturile exprimate in moneda veche. Altele ram