O administratie locala sensibila la imaginea orasului, o echipa de vizionari ai branding-ului de oras, citeva repere sau icon-uri (obiective cu care se identifica un oras), idei de afaceri – cam acestea ar fi in mare principalele repere care ar trebui sa stea la baza crearii a ceea ce se doreste a fi „brand Iasi".
Specialistii in probleme de branding sint de parere ca marele beneficiu al unui brand este schimbarea perceptiei asupra orasului. „Un brand de oras construit cu atentie poate face o diferenta uriasa in ceea ce priveste increderea in interior si performanta in exterior a orasului.
Rezultatele iau ani intregi sa apara si depind de conditiile economice si politice de la nivel local", ne-a spus Stefan Liute, strategy director la agentia de consultanta pentru branding si design Grapefruit.
Ce este, de fapt, un brand de oras?
"Intr-o definitie tehnica, dar simpla, branding-ul este un proces utilizat de organizatii pentru a obtine un avantaj competitiv si durabil, prin diferentiere.
In ceea ce priveste elementele specifice, se pune accentul pe oameni, credintele si opiniile lor, prin participarea directa sau indirecta a diferitelor grupuri de cetateni la proiectul de branding, prin atingerea unui numar cit mai mare de tipuri de activitati din oras, dar si prin durata procesului.
Odata inceput, branding-ul este un proiect permanent, nu unul cu durata limitata", ne-a mai spus Stefan Liute, de la Grapefruit.Specialistii afirma la unison ca aceia care trebuie sa se ocupe de un brand de oras sint edilii, dar si oamenii de afaceri sau cetatenii.
Icon-ul face puternic un simbol
Unii specialist sint de parere ca se poate pleca in conceperea unui astfel de concept de la ico