Creierele, sportivii, orfanii, tiganii, lenea, Dracula, turismul. Ce scoatem in fata ca sa ne definim brandul, adica marca nationala? O mina de oameni se chinuie sa gaseasca solutia.
Brandul unei natiuni se naste in timp si costa enorm. Romania nu are nici atitia bani si nici prea mult timp pentru a-si fabrica o imagine. Deocamdata, exista o comisie si ceva entuziasm. Lipseste doar capacitatea de a respecta calendarul strategiei. Dar si asta, in definitiv, face parte din brandul de tara. Alte tari ne-au luat-o inainte si s-au pierdut in zare.
Le recunoastem insa dupa brandul lor de tara.
Intrunita ieri, pentru a cincea oara din mai, de cind s-a constituit, echipa desemnata sa se ocupe de brandul de tara a mai bifat o adunare. Termenul limita pentru intocmirea caietului de sarcini trebuia sa fie luna august, cind s-ar fi lansat si licitatia pentru desemnarea agentiei ce se va ocupa de „branduirea“ tarii.
Termenele vor fi acum aminate cu „citeva luni, din cauza vacantei“, dupa cum a recunoscut Valeriu Turcan, seful Agentiei pentru Strategii Guvernamentale (ASG) - initiatoarea proiectului.
Grupul e format din 13 oameni alesi de ASG. Printre ei, Horia-Roman Patapievici, Emil Hurezeanu, Ioan T. Morar, Mircea Geoana, singurul reprezentant al opozitiei.
Puterea e prezenta prin: Claudiu Saftoiu si Teodor Stolojan, de la Presedintie, Razvan Ungureanu, ministrul de Externe. Ieri s-a vorbit, ca la fiecare intilnire, despre turism, copiii strazii, tigani, cersetori. Despre cum poate Egiptul sa atraga atitia turisti, desi are mai multi cersetori decit noi, si despre impresia proasta pe care Romania o are in lume si in ochii propriilor cetateni.
Vorbitorii au fost de acord ca avem nevoie de o emblema, dar nu au reusit sa puna degetul pe rana. Teodor Stolojan, mai optimist, vede in micile victorii ale