Omul de afaceri David James s-a retras din proiectul de salvare ale producatorului britanic de masini aflat in colaps, MG Rover, scrie BBC.
Recent, au aparut speculatii conform carora exista o posibilitate de salvare a producatorului de automobile Rover, companie ce a intrat in faliment la inceputul acestui an, dupa ce a fost nevoita sa disponibilizeze 5.500 de angajati.
James face parte dintr-un consortiu, care a sperat ca va cumpara Rover si va continua sa produca masini la fabrica din Longbridge.
Pentru ca acest lucru sa devina realitate, James avea nevoie ca China Shanghai Automotive (SAIC) sa cumpere afacerile si activele companiei Rover, dar chinezii au refuzat. Fara acordul cu SAIC, James si grupul sau nu au mai reusit sa stranga banii necesari pentru a cumpara Rover.
James a vrut sa separe compania Rover si sa creeze o noua companie MG. Brandul MG este unul dintre cele mai valoroase active ale companiei britanice.
Conform planurilor omului de afaceri, SAIC ar fi trebuit sa cumpere profitabila divizie producatoare de locomotive a Rover si peste un an sa cumpere celelalte proprietati. James a declarat ca, in weekend, cei de la SAIC au hotarat ca nu sunt de acord cu acest plan.
"Am crezut ca vor accepta aceasta propunere, pentru ca era o decizie logica. Le ofeream drept cadou posturi de conducere si 25% din activele noii companii MG", spune James.
"Acesta ar fi fost primul pas pe care trebuia sa-l parcurga compania chineza, deoarece SAIC ar fi ajuns, ulterior, sa detina toata compania."
Omul de afaceri britanic crede ca SAIC ar fi putut avea posibilitatea sa intre pe piata britanica a automobilelor, achizitionand totodata activele care o interesau.
SAIC a mai purtat tratative pentru incheierea unui parteneriat cu Rover, dar acestea nu s-au finalizat pri