Scandalul iscat intre municipalitate si firmele de maxi-taxi din Bucuresti capata proportii. Transportatorii privati acuza Primaria Capitalei de "comportamente monopoliste" pentru ca favorizeaza Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB). Potrivit acestora, municipalitatea vrea cu orice pret sa elimine maxi-taxi-urile de pe rutele centrale pe care circula autobuzele RATB.
Conform directorului Directiei de Transporturi din PMB, Gheorghe Udriste, proiectul de reconfigurare a retelei de maxi-taxi, coordonatele pentru aproximativ 25 de noi trasee vor fi inaintate spre aprobare in urmatoarea sedinta a Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
Noile trasee evita zona centrala, astfel ca, dupa ce ele vor fi aprobate, pe aceste rute nu va mai circula nici un maxi-taxi. Chiar daca in principiu nu sunt de acord cu proiectul de reconfigurare, transportatorii privati sunt impartiti in doua tabere: unii dintre operatorii de transport spun ca asteapta sa vada care sunt noile trasee oferite de Primarie, in timp ce altii sunt decisi sa se conformeze deciziei consilierilor si vor merge pe traseele care li se vor atribui, chiar daca nu mai trec prin centru. Si asta pentru a-si recupera banii investiti la demararea afacerii. Spre exemplu, un operator care functioneaza pe doua linii, cu 30 de masini, a investit aproape 900.000 euro, iar pana acum nu a recuperat decat 30 la suta din cat a investit. Cei mai inversunati transportatori privati sustin ca afacerea licentelor de transport in Capitala a fost monopolizata de Primarie si de Autoritatea Rutiera Romana. Secretarul general al Federatiei Transportatorilor Rutieri, Virgil Casmoiu, a declarat ca proiectul municipalitatii nu ar trebui sa fie aporbat pentru ca reprezinta o intiativa ilegala. "In toata aceasta poveste e vorba de razbunare, pentru ca in urma cu cateva saptamani, mijloacele RATB au fost scoase de pe rute