De cand se circula pe dreapta, Politia se tot jura ca nu are plan de amenzi. N-o avea echipajul ascuns la ciupeala, cu Vento-ul, in boscheti, dar iata ca s-au gasit o asociatie si trei firme De cand se circula pe dreapta, Politia se tot jura ca nu are plan de amenzi. N-o avea echipajul ascuns la ciupeala, cu Vento-ul, in boscheti, dar iata ca s-au gasit o asociatie si trei firme care sa vina cu planuri de scos bani din betia vitezei. Ca si afacerea cu aparatele de facut fotografii pentru pasapoarte, programul Radarul incepe cu dispute si controverse. E drept ca, de data aceasta, suspectul principal este administratia locala, ce pare a avea cuvantul decisiv in proiect. Totusi, fiindca de instrumentele respective se vor folosi, pana la urma, agentii de circulatie, scandalul ofera un bun prilej de a pune in discutie reforma Politiei. Pana acum, problemele Justitiei, care ameninta integrarea europeana, au dus in plan secund problemele Politiei. Dar asta nu inseamna ca ele ar fi deja rezolvate. Orice s-ar spune, aici stam ceva mai bine decat bulgarii. Pana acum, la noi nu s-a auzit de soferi carora sa li se ceara 10 euro, de bucurie ca le-a iesit in cale politistul bulgar, langa Varna. O evaluare obiectiva a performantelor e insa greu de facut. Ministerul aplica, de la inceputul anului, standarde importate din Europa. Cu alte cuvinte, numara cate dosare a rezolvat fiecare cadru si le raporteaza la media comunitara. Subiectii controlului, de cealalta parte, sustin ca fac munca imposibil de normat, fiindca nu exista doua cazuri la fel. O alta grila se exprima in kilograme si centimetri de talie: comisarii care au castigat concursurile de sef la IJP, fara sa falsifice diploma, cum s-a intamplat la Brasov, isi suie pe cantar subordonatii. Cei care se califica la categoria "Sumo" sunt chemati in birouri sa dea piept cu vraful de dosare nerezolvate de pirpirii, care pirpiri