Renault 8, Renault 12 sau Citroen Axel. Modelele de masini frantuzesti au stat tot timpul la baza celor mai populare masini produse pe piata romaneasca - Dacia 1100, Dacia 1300 sau Oltcit.
Cel mai cunoscut model de masina romaneasca din prezent, Dacia Logan, nu mai copiaza nici un model de masina frantuzeasca, si, mai mult, va incepe sa aduca de anul acesta beneficii importante pentru Renault, actionarul majoritar de la Dacia, care a investit deja 700 de milioane de euro la Pitesti.
Industria auto romaneasca a fost tot timpul in stransa legatura cu cea franceza. Prima Dacie iesita de pe portile uzinei de la Pitesti in urma cu aproximativ 40 de ani, Dacia 1100, era o copie a unui model Renault, Renault 8.
Citroen , un alt producator francez important, si-a pus la randul sau amprenta asupra uneia dintre cele mai bine vandute marci de pe piata locala, Oltcit.
Cel mai longeviv model de masina - Dacia Berlina, iesit de pe piata locala anul trecut, la o varsta de aproximativ 35 de ani, a fost tot o copie a unui model frantuzesc, Renault 12.
Dupa 1990, producatorii romani de masini au intrat intr-o perioada de cadere dramatica mai ales ca Citroen a decis la jumatatea anilor ''90 sa iasa din joint-venture-ul pe care il avea la Craiova.
Producatorii francezi nu au abandonat de tot Romania, Renault cumparand in toamna anului 1999 pachetul majoritar de actiuni de la Dacia. Presedintele de atunci al Renault, Louis Schweitzer, spunea la momentul respectiv ca Dacia urma sa fie baza pentru dezvoltarea unei masini de 5.000 de euro, care urma sa fie destinata pietelor emergente din Europa Centrala si de Est sau America de Sud si Africa.
La cinci ani de la cumpararea Dacia, in toamna anului trecut, Renault a lansat modelul Logan, care a innebunit pur si simplu pietele auto din tarile din Europa Centra