In una din ultimele seri din stagiune, Filarmonica din Iasi a programat un concert menit sa prezinte publicului un program divers si interesant, dar mai ales sa aduca pe podium doi excelenti tineri solisti – clarinetistul Mihai Ailenei (sef de partida al orchestrei) si pianista Alexandra Costin. Aceasta din urma a debutat pe aceasta scena, abordind cu mult curaj o partitura dificila si spectaculoasa – Concertul nr.4 de Beethoven (cu care anterior obtinuse un succes deosebit si la Bacau, in compania Filarmonicii dirijate de Ovidiu Balan). De aceasta data, la pupitru s-a aflat Alexandru Lascae, violonist care a revenit de citiva ani la Iasi, in calitate de dirijor, dupa multi ani in care a fost concert-maestru secund la Filarmonica din Haga – Olanda.
In Introducere si tema cu variatiuni pentru clarinet si orchestra de Rossini am admirat tehnica impecabila a solistului, sunetul limpede si cald, muzicalitatea si coloristica bogata care il recomanda printre cei mai buni clarinetisti ai tinerei generatii, aspecte confirmate si in bisul acordat la insistenta publicului. Absolvent al Universitatii de Muzica din Iasi, Mihai Ailenei s-a perfectionat sub indrumarea maestrului Aurelian Octav Popa, dar si cu profesori de la Conservatorul din Paris sau la cursuri de maiestrie din Germania, Italia si Bulgaria, acumulind elemente de tehnica si interpretare ce se regasesc din plin in expresivitatea si eleganta sa stilistica.
Concertul beethovenian a fost abordat de Alexandra Costin intr-o maniera inedita, conceptia personala punindu-si amprenta asupra cintului sau echilibrat, perfect logic, incadrat intr-o constructie clara, de factura clasica, tuseul rotund si tehnica performanta reliefindu-se in paginile de virtuozitate (carora le-a conferit anvergura, fara a „brusca“ nici o clipa claviatura), dar si in secventele lirice, evitind dezlantuirile monumentale