(Foto: )
Contractul cu firma Bechtel are o cota de 15 procente din cifra de afaceri a Hidroconstructia Ardeal pe acest an. Lucrarile au fost intrerupte de o luna iar cei aproape 150 de angajati pe santierul autostrazii au fost relocati. Valoarea celor trei contracte dintre Bechtel si Hidroconstructia depaseste doua milioane de euro.
Cu toate acestea, directorul economic al Hidroconstructia, Stefan Damian, sustine ca firma nu este in pericol financiar si ca datoria de noua miliarde de lei a Bechtel catre Hidroconstructia este o datorie curenta. „Nu-i problema. Am colaborat foarte bine cu ei, nu e vina lor", a declarat Damian.
Directorul economic al Hidroconstructia recunoaste insa ca firma a cheltuit „sume fabuloase" pentru dotarea cu utilaje a santierelor si pentru forta de munca. „Am investit mult. Orice intrerupere aduce paguba. Pierdem foarte mult", a afirmat directorul economic al Hidroconstructia Ardeal.
La lucrarile autostrazii Bechtel a subcontractat catre Hidroconstructia trei componente contractuale, construirea de poduri si podete, construirea de platforme si lucrarile de betonare a pilotilor turnati in situ.
„Am cumparat o instalatie speciala din Germania pentru lucrarile la autostrada, ne-a costat 900.000 de euro si am calculat ca vom amortiza investitia in cel mult patru ani. Acum nu o mai folosim", a declarat directorul de productie al Hidroconstructia, Radu Damian.
Pentru compensarea pagubelor, Hidroconstructia a solicitat ca firma americana sa plateasca trei sferturi din salariul personalului pe intreaga perioada de intrerupere. „Verbal au agreat ideea, dar inca nu au semnat", a precizat Radu Damian, director de productie al Hidroconstructia.
Bechtel, sub talpa Companiei de Drumuri