(Foto: )
Monopolul lucrarilor de infrastructura pentru Romania este detinut, cu detasare, de corporatiile internationale. O astfel de concentrare economica se afla doar in tarile afectate de razboi, cum este Irakul in prezent, sau in tarile Americii de Sud si ale Africii.
Desi incalca prevederile Consiliului Concurentei, companiile stabilite in Romania dupa inceputul anilor ’90 continua sa aplice nestingherite o politica corporatista radicala. Cu girul unor grupuri de interese autohtone.
Pe lista firmelor agreate de Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) sub guvernarea PSD se afla si Grupul Strabag, care, in mod direct sau prin societati austrice pe care le controleaza, a castigat zeci de contracte in intreaga tara.
In timp ce, asa cum vom demonstra in cele ce urmeaza, Strabag alaturi de o mana de societati si-au adjudecat cele mai mari lucrari de infrastructura din tara, materialele prime necesare sunt asigurate de societatea cu sediul social in Cluj - Grandemar. Este vorba despre societatea care detine cariera de pietris de la Poieni.
In mod surprinzator, Strabag este al doilea actionar ca importanta in schema Grandemar, cu un pachet de 28%.
Strabag isi ia mereu cota
Grupul Strabag controleaza Bitunova Baustofftechnik Gmbh. si Drumco SA. Prin Drumco SA, a carui actionar principal este CJ Timis, Strabag si-a luat procentul de 49% din fiecare lucrare de infrastructura. Iar acestea nu au fost putine la numar, intrucat Drumco a executat reabilitarea si modernizarea drumurilor din judetul Timis.
Bineinteles, contractele erau atribuite de actionarul principal al socioetatii, Consiliul Judetean. Strabag a cosmetizat si drumurile Bucurestiului, serviciu platit cu 14 milioane d