Cifrele TNS-AGB comunicate de PRO TV si Antena 1 pentru lunile martie-iunie 2005 arata o crestere de rating mediu pe intreaga zi de la 15,9 la 17, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Altfel spus, la televizor s-au uitat, in perioada mentionata, cu aproximativ un milion de telespectatori mai mult.
Cele patru luni luate in calcul sunt semnificative pentru grilele de primavara ale televiziunilor, care au iesit de pe posturi, in general, la sfarsitul lui iunie.
Consumul de televiziune a crescut si in prime-time (orele 19.00-23.00, de la 37 la 39,6 puncte) si in access (orele 16.00-19.00, de la 22,6 puncte la 24,4 puncte). Tendinta de crestere mai accentuata a Antenei 1, pe care EVZ o remarca referitor la luna mai, se confirma pe intervalul calendaristic mentionat. In access, mutarea „Observatorului” de 17.00 la ora 16.
00 si aparitia in grila a lui Cristian Andrei au crescut ratingul postului din Baneasa de la 2,2 la 3,9 puncte, fata de usoara scadere de la 5,2 la 5 puncte a PRO TV.
Antena 1 se mai apropie foarte mult la ratingul mediu in prime-time, pe intreaga populatie urbana: 7,2 puncte, fata de 7,3 ale PRO TV-ului.
Ambii rivali cresc in segmentul 18-49, cel „comercial”, care aduce venituri din reclama, dar decalajul PRO TV fata de Antena 1 continua sa fie confortabil: 3,1/2,1 puncte in medie pe intreaga zi, 7,7/5,8 puncte in prime-time si 4,4/2,7 in access.
Alte televiziuni
TVR 1 inregistreaza scaderi pe toate intervalele mentionate mai sus. Ratingul mediu pe intreaga populatie urbana si intreaga zi coboara de la 2,2 la 1,9. Acasa TV are - cu o singura exceptie, unde se mentine - cresteri interesante, mai ales in prime-time si pe segmentul 18-49 (de la 3,4 la 4 puncte pe rating).
Surpriza este insa evolutia televiziunilor mici. Daca Realitatea TV creste doar insesizabil ca m