- Social - nr. 138 / 15 Iulie, 2005 Dupa anuntata demisie a Guvernului, un analist politic preciza, la un post de televiziune, ca Tariceanu si ministrii sai _ unii de o competenta discutabila! _ ar fi fost buni sa conduca tara, intr-un moment de normalitate. Nu insa, in 2005, cand Romania _ angajata pe ultima suta de metri la aderarea in UE _ trebuia sa gaseasca solutii urgente pentru adoptarea reformelor legate de integrare si, nu in ultimul rand, pentru rezolvarea "din mers" a problemelor sociale acute ale populatiei, de care nici un guvern nu poate face abstractie, daca vrea sa-si duca la bun sfarsit mandatul. Si asta, cu atat mai mult cu cat Guvernul Tariceanu a avut (si) nesansa de a porni la drum intr-o perioada in care Romania s-a confruntat cu cele mai dezastruoase inundatii din ultimii zeci de ani. Drept care, daca e sa ne referim doar la "componenta sociala" a guvernarii, ce se constata, la aproape sapte luni de mandat al actualului Executiv, in: 1. Protectia sociala? Dand curs, imediat, aplicarii unei promisiuni din campania electorala, Guvernul Tariceanu a introdus, in regim de urgenta, cota unica de impozitare de 16 la suta. Miza? Printre altele, suplimentarea veniturilor la buget, prin atragerea din economia subterana (munca la negru) a zeci de mii de miliarde de lei (vechi). Numai ca socoteala "de-acasa" (din campania electorala) nu s-a prea potrivit cu cea din... targ (realitatile din teren). Economia subterana nu numai ca nu a incetat sa "in floreasca", dar a si proliferat. In plus, bugetul a fost si este vitregit (subtiat) chiar de catre firme ce lucreaza "la vedere", nu "la negru". Dovada: in primele cinci luni ale anului, datoriile catre stat s-au ingrosat cu 10.000 de miliarde de lei. Inspectorii fiscali ai Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) au stabilit, in urma controalelor desfasurate, in perioada mentionata, obligatii suplime