Pe vremea cand Calin Fusu incepea afacerile, Internetul era vazut cel putin ca o ciudatenie in Romania. Era 2000, anul de varf al afacerilor dotcom, iar presa americana nu scria decat despre tineri intreprinzatori care ajunsesera milionari peste noapte pentru ca isi facusera afaceri online, povesteste directorul Neogen.
"In 2000, conduceam o societate de retail/alimentatie publica din Targu Mures, cumparata de la stat de un fond american de investitii. Terminasem in mare parte restructurarea intreprinderii, aveam un salariu bun si prea mult timp liber", isi aminteste Fusu.
In timpul liber citea presa americana pe Internet. "Fiecare al treilea articol era despre tineri americani care ajungeau milionari in cateva luni doar pornind o afacere pe Internet. Mi-am zis ".
Pregatirea necesara o avea: crescuse ca specialist in investitii, discuta cu specialistii americani in investitii cu grad ridicat de risc. "Mi-am inceput cariera ca broker la Bursa de Valori si analist investitional. Am avut actiuni si sunt constient de beneficiile diversificarii investitiilor, dar in acest moment sunt interesat exclusiv de Internet. Daca as avea si mai multi bani, as mai cumpara niste site-uri", a declarat Calin Fusu.
Apoi, brusc, a venit crahul dotcom. Prabusirea nu i-a speriat insa pe intreprinzatorii romani. Pentru ca acest crah s-a produs la scurt timp dupa infiintarea companiei, iar finantarile pentru proiecte online erau blocate, a existat si o perioada dificila pentru fondatorii Neogen. "Primul an si jumatate am lucrat fara salarii, ba am mai si adus de acasa economiile pe care le aveam. Abia pe la sfarsitul lui 2001 am incetat sa mai aducem bani de acasa, iar din 2002 firma isi acopera singura cheltuielile de functionare si este profitabila".
Pana la urma, crahul a avut si efecte benefice. "Am avut ragazul necesar pentru