Dupa John Galliano, Alexander McQueen si Julien McDonald, tanarul Riccardo Tisci este al patrulea designer caruia grupul numarul unu din industria de lux - LVMH i-a incredintat misiunea de a relansa marca Givenchy in secolul XXI.
Provocarea cu care se confrunta Tisci este aceeasi cu cea a precedentilor Galliano si Alexander McQueen: si anume, de a revitaliza si intari brandul Givenchy dupa retragerea lui Hubert de Givenchy in 1995. Luna martie a acestui an a marcat de altfel trei ani de colectii haute couture semnate de Riccardo Tisci ca designer independent. Insa o data cu trecerea acestuia la Givenchy se poate spune ca s-a incheiat o lunga cautare de designeri pentru faimoasa casa de lux.
Riccardo Tisci, in varsta de 30 de ani, si-a inceput cariera inca din adolescenta in tara natala, Italia. Prima lui colectie pentru Givenchy include siluete lungi, vaporoase, victoriene si predominant negre pentru colectia toamna/iarna 2005/2006, fiind inspirate din copilaria lui Tisci, cu teme Salvador Dali si influente religioase.
UN ITALIAN SPECTACULOS. "La Givenchy, dupa trei creatori englezi, el aduce prospetime, entuziasm si, mai ales, o sensibilitate mai putin insulara", analizeaza Carine Roitfeld, redactor-sef la celebra revista Vogue. Totodata, Caroline Grouvel, directoare a Departamentului haute couture, povesteste: "Clientele noastre il adorau pe McQueen, chiar daca era probabil mult prea creativ pentru ele. Insa regasesc la Tisci aceeasi curiozitate ca si la McQueen, un spirit laborios ce il determina sa ramana un vesnic curios". Pentru a prezenta creatorul, aceasta a organizat trei vizite-test cu importante cliente ale brandului, adeziunea la creatiile sale fiind imediata. "Stilul lui Tisci, o munca spectaculoasa in executia si volumul rochiilor, cat mai apropiate de corp, cum ar fi o rochie din mohair negru, sau exact contrariul, rochii-bustiera din