Masini de familie, monovolume, decapotabile sau masini de teren, toate categoriile pietei auto au crescut puternic in prima jumatate a acestui an. Vanzarile de masini din primele sase luni s-au apropiat de 130.000 de unitati, adica mai mult decat s-a vandut la nivelul intregului an 2001 sau 2002 si la fel de mult cat s-a vandut in tot anul 2003.
"A fost vorba de o suma de factori, care au actionat in directia stimularii productiei si a vanzarilor de automobile", spune Brent Valmar, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Daca in prima conferinta de presa din acest an Valmar avansa un ritm de crestere al pietei auto de 10%, dupa prima jumatate a acestui an statisticile anuntate de presedintele APIA au indicat o crestere de aproape 63%.
"Este o crestere la care nu ne asteptam. Aprecierea leului, cota unica de impozitare, scaderea dobanzilor, dar si prima de casare sau promotiile si ofertele speciale derulate de producatorii, importatorii sau dealerii auto au impulsionat vanzarile de masini", este de parere Brent Valmar.
In plus, cresterea bugetelor de publicitate si investitiile consistente in showroom-uri au permis, potrivit reprezentantilor APIA, o mai buna acoperire a oraselor mici de provincie si satisfacerea cererilor venite din aceste zone.
Numai recorduri
In aceste conditii, cea mai mare parte a importatorilor de masini de pe piata romaneasca au anuntat ca prima jumatate a acestui an a reprezentat cea mai buna perioada pe care au traversat-o in existenta lor.
De la marcile frantuzesti precum Renault sau Peugeot pana la cele germane sau chiar americane, toti importatorii s-au aflat in prima jumatate a acestui an in situatia de a nu putea onora comenzile venite din partea clientilor.
Avand in vedere recesiunea din piata