Autostrada Soarelui, un proiect care scartaie(Foto: )
Cum mostenirea comunista a fost cam saraca in ceea ce priveste drumurile nationale si calitatea lor, inca din 1991 s-a pus problema construirii unui tronson de standarde europene care sa uneasca Bucurestiul de cele mai diverse regiuni ale tarii. Unul dintre acestea este si autostrada Bucuresti –Constanta, care intarzie sa se concretizeze, desi este prezentat opiniei publice de ceva vreme.
Potrivit reprezentantilor Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, prezenti la hotel „Ibis†in cursul zilei de ieri, 19 iulie a.c., pentru realizarea studiului privind impactul asupra mediului, lucrarile la tronsonul Cernavoda- Constanta vor incepe abia din 2007.
Cum nu peste mult timp, si in judetul Constanta vor fi deschise santierele in care se va lucra la autostrada Bucuresti –Constanta, in cursul zilei de ieri, 19 iulie a.c., a avut loc o prima intalnire intre reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania si cei ai autoritatilor locale, pentru tatonarea terenului, adica pentru prezentarea unor prime probleme, legate de impactul asupra mediului.
Astfel, interesele judetului Constanta au fost sustinute de prefectul Danut Culetu si de Ani Merla, sef Directia Integrare Europeana, Mediu si Programe din cadrul Primariei Constanta, cat si de Daiana Oprescu, director adjunct al Agentiei de Protectia Mediului Constanta si Aidan Ibram, director general al DRDP Constanta.
Desi direct implicati in tot ceea ce presupune Autostrada Soarelui, reprezentantii autoritatii centrale au venit cu lectiile nepregatite, nu atat in ceea ce priveste costurile financiare pe car ele implica aceasta constructie, dar chiar si in privinta studiului de impact de mediu. @N_